Hus.

Hallå!

Gullan har fått en ny medicin, Risperdal heter den.
Jag höll på att börja gråta när jag hämtade ut den på apoteket för ja tycker att den medicinen är så hemsk. Den kan ges till personer med Schizofreni, maniska personer och verkar tydligen antipsykotiskt.
Vilket jag inte tycker stämmer in på min mormor....
Men hur som hellst så verkar det som att den ger effekt, hon har sovit på nätterna och hon säger själv att hon känner sig lugnare inombords.
En biverkning är att hon dreglar mer än vanligt så det rinner ur mummen på henne hela tiden men det får vi kanske ta?
Hur som hellst så var jag där i två timmar igår och det gick jätte bra. Vanligtvis så brukar det räcka med en timme för hon är så sullig och örsig när jag är där. Men igår tog vi en sväng på Delins och köpte tidning och godis sedan vilade hon en sväng medans vi satt och pratade och hon var ganska redig.
Kändes jätte bra.
Lilla mormor får så starka mediciner :(

Ledig idag, ska ut å gå med Maria en sväng och prata lite hus.
Vi börjar känna oss en aning stressade över vår boende situation just nu och både jag å Henrik känner att det är läge för ett hus nu :)
Jag längtar verkligen till den dagen så vi kan bo i VÅRAT eget hus och planera och dona precis som vi vill ha det.
Men det kan juh ta tid att hitta rätt, men nu har vi iaf börjat någonstans för igår vi var ute och åkte omkring och kikade på hus som är till salu just nu - himla skoj!

Så var vi och lyssnade på bebisens hjärtljud igår oxå, det slog som det skulle i en väldig fart.
Måste vara alla hormoner i kroppen för ja höll på att börja gråta även då, jag har så extremt nära till gråten just nu men det är säkert något som kommer på köpet när man är på väg att bli mamma.

Nä men nu ska ja kanske ta och göra något vettigt.

Tack och hej!



Kommentarer
Postat av: Monica L (Sundsvall)

Jag bölade typ hela tiden. Åt allt. Båda gångerna :) Härligt att få följa med lite i graviditeten fast man är så långt bort. Massa kramar till dig och familjen

2009-04-22 @ 18:36:39
Postat av: Anna

Va mysigt att höra bebben för er,

Och maria berättade att ni hade varit på husvisning, va skoj, får prata om de imorgon om vi kan ses då.kramar

2009-04-23 @ 08:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0