Vecka 21!

Hallå!

Nu har jag gått in i vecka 21 och magen börjar växa ganska mycket känns det som, den börjar bli spänd och vara lite i vägen. Men det är bara mysigt :)
Undra om ja kommer att tycka likadant i vecka 35?
Vi har fortfarande inte riktigt kunna känna hur bebisen rör sig där inne men det borde komma när som hellst.


                                                    

                                 Så här tjock har jag lyckats bli än så länge :)
 


Helgen som varit då?
Lördagen var vi ute hela dagen å donade.
Städade på uteplatsen, sopade grus, sådde lite frön, solade och ungarna cyklade som tokar i det OTROLIGT härliga vädret.
Vi hann även med att baka lite bullar även om just den aktiviteten skedde inomhus.
G å G, Thorne, Christian, Maria å Lowe kom och tittade på vagnen i omgångar så vi hade fullt upp hela dagen och det var fullt med ungar ute hela dagen. Tänk att det är så skönt med vår!


Cia bevakar så att allt gåt rätt till :)   Willie och Leia sätter sockerärtor.   Cyklande barn.

Observera att alla har donarkepsarna på!

                                      Lowe kom å käkade lite kräm.
      


Söndagen då?
Vi hade planer på att måla lite ägg å påskdona då men klockan 06.58 ringer telen och Emma måste i väg å jobba. Vi hade tänkt att hinna med även det på lördagen men eftersom att tiden bara sprang iväg med det fina vädret så hann vi inte det.
Barnen kommer att tillbringa påsken med sin mamma så vi tänkte påskmysa lite på söndagen ist men det blev inget med det eftersom att jag jobbade till 21.00!
Men när jag kom hem igår kväll var de fortfarande vakna så vi hann iaf inrätta en liten påsk hylla innan de somnade :)
Alltid något.

På jobbet var det sååååå nära att jag kräktes på en boende.
Vi höll på å hjälpa honom på med kläderna i sängen när jag plötsligt känner hur det börjar snurra och hur ansiktet liksom rinner av mej. Jag säger till Maggan som jag jobbade med:
"Ja måste nog springa å kräkas"
"Ja skynda dej du är kritvit i ansiktet" svarde hon.
Så ja kutade till toaletten och hann precis in så ja hann kräkas i toaletten.
Jag måste ha fått ett blodtrycks fall eller något för så där dåligt har jag nog aldrig i hela mitt liv mått! Ja trodde att ja skulle svimma.
När jag hade kräkts klart var jag fortfarande kritvit i ansiktet men det gick bra att fortsätta jobba iaf.
Allt frid å fröjd och det gick bra att jobba klart.
Men när jag gick å lade mej hemma i sängen fick ja frossa och försökte kräkas flera gånger men det gick inte.
Vid ett i natt kom all middag upp iaf och efter det kunde jag sova som en stock  nu mår jag ganska bra ändå men det går i vågor.
Vet juh inte om det är pga graviditeten eller om jag fick en släng av något annat??
Jag måste ta det lugnt idag iaf å se om ja är sjuk på riktigt eller vad det är.

 
                                 

Dagens konversation mellan mamma Yvonne och mormor Gullan

G: Vet Emma om att jag ligger här på sjukhuset?
Y: Ja, men idag ligger hon hemma och kräks.
G: Hon är väl inte med barn?????????!!
Y: Jo det är juh det hon är!
G: Ja visst ja!

Tack å hej!


  

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Finmagen :)

2009-04-06 @ 15:34:17
URL: http://blog.frisorska.se/
Postat av: Lina

Söta Mommo!

2009-04-07 @ 10:40:00
Postat av: Anna

Hallå Gu va magen har växt fort, inte så längesedan vi sågs ju men det går fort!

Hoppas du mår bättre och inte kräkts nå mera :(

Ta hand om dej.kramar

2009-04-07 @ 11:29:05
Postat av: Hannah å Ella

Vilken gullig mage!

Var in på denna sida http://www.brightstarts.com/BSSub14x0x1x0.aspx

haha en massa superjätte rosa stuff till barn, typ babygym osv osv, kunde ju inte bara låta bli att skicka länken till dig ;)

2009-04-07 @ 20:08:45
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0