Kom ut!!

Hallå!!

Jaha då var Henriks semester slut :(
Jätte tråkigt och den här vecka är det barnvecka så vi får klara oss utan pappsen, men det ska nog gå bra ändå.
I går var vi och badade två gånger, först i här i Lillhaga och i går kväll på Nore!
Då skulle vi bara ta ett kvälldopp men vi blev kvar i nästan tre timmar och jag badade på riktigt för första gången i sommar.
Annars har jag bara hoppat i och doppat mej och klivit upp direkt men i går simmade jag och låg och plaskade lite - jätte skönt!
Jag var fryssen i säkert en timme efteråt plus att någon i magen sparkade ganska friskt :)

Willie köpte lego för alla pengar i plånkan och Leia köpte barbie för mina i går så i dag har de fullt upp med att dona med det nyinköpta.

Mamma och jag var uppe och pratade med sköterskan på Gullvivan i morse, ett bra samtal!
Vi upplever det som att mormor alltid får sitta inne på sitt rum för sig själv och i går hade hon rivit ner en garderobsdörr men som tur var inte gjort sig illa.
Det märkliga är att mormor sitter i en rullstol som hon inte kan styra eller köra själv så när hon sitter inne på rummet borde hon inte kunna ta sig någonstans.
Även det känns hemskt att hon blir instängd på rummet alldeles själv och inte kan ta sig någonstans dessutom så stänger de dörren så att de inte hör när hon ropar.
Flera gånger när jag har kommit har hon suttit och ropat och varit alldeles panikslagen för att hon INTE vill vara själv.
Flera nätter på rad nu har jag vaknat och tänkt på hur hemskt det kan bli bara för att man bli gammal, att vi inte kan ta bättre hand om våra gamla?
Hur som hellst så ska de sätta in en högre dos sobril nu så kanske hon lugnar ner sig och kan sitta ute med de andra som bor där, när hon är så där panikslagen så stressar hon tydligen upp hela avdelningen och det blir bara kaos.
Känns inte bra att mixtra något mer med hennes mediciner nu med tanke på hur det var på sjukhuset men något måste juh göra.
Jag önskar juh att jag själv kunde sitta där med henne hela dagarna för när någon är där så är hon oftast lugn även om hon är jätte jobbig ibland.
Men det funkar juh inte på det viset.
Lilla mormor, tänk alla dem som inte har några anhöriga alls eller har anhöriga som inte bryr sig??

Magen då?
Njuren verkar sköta sig bra nu för nu har jag inte haft ont på länge vilket jag är så otroligt tacksam över.
Bara jag tar det lugnt och inte gör några större utsvävningar så går det bra.
Tyvärr kan jag juh fortfarande inte gå ut och gå med Sid och Cia vilket känns jätte tungt, så den här veckan är de på semester i Grovan hos G o G.
De är verkligen guld värda!!!
På onsdag kommer de iaf hem och sover för då ska vi träffa Clara och Alba en sväng på kvällen.
Däremot så spänner det i magen otroligt mycket till och från och jag känner mej tröttare än vanligt.
Kan juh även bero på att jag ligger och tänker på mormor halva nätterna :(
Magen blir som en sten ibland som nästan mosar alla inre organ när jag ligger på rygg, så det är juh inte tal om att göra det om nätterna.
Lider även av halsbränna nattetid nu det har jag juh klarat mej utan tills den senaste veckan, tack och lov att det finns Gaviscon!!!!

Nä nu ska ja testa att göra hemmagjorda fiskpinnar, får se vad kidsen säger om det :)

       

         Här står jag med två betydligt tunnare brudar :)

Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: Hannah å Ella

Hej å Grattis till det lilla miraklet! Hörde att du fått en liten flicka=) Va kul! Hoppas allt gick bra och man får se nå kort snart.

Kram å sköt om er

2009-08-12 @ 12:11:24
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0