Handdukar

Hallå!

Jag har länge levt efter mottot "Det som inte syns finns inte" och annamar det fortfarande till viss del.
Men ibland blir jag nästan rädd för mej själv och i dag upptäcker jag hur jag av egen fri vilja drar ut ALLA handdukar och badlakan ur skåpet!
Bara för att vika om dem!
Innan vi blev husägare och bodde i lägenhet hade vi INGEN ordning på NÅGONTING. Vi stoppade undan grejjer ÖVERALLT och ingenstans och det var ingen ordning eller tanke med var vi placerade diverse prylar.
Jag kände mej tillfreds med att kunna mula undan saker som låg i vägen, det spelade ingen som hellst roll vart de hamnade...
Jag lade ingen som hellst vikt vid att ha det snyggt å prydligt i skåp...det syntes juh ändå inte!
När vi sedan behövde något kunde det ta ganska lång tid att leta fram det, och innan vi hittade det vi sökte kunde vi finna en hel massa andra saker som varit borta en längre tid.
Vilket iofs var bra :)

Nu ligger alla handdukar och badlakan prydligt vikta på rätt hyllor i skåpet och jag känner lättnad när jag öppnar skåpet.
Förut hade vi EN låda i hallbyrån med dukar och gardiner för alla årstider numera har jag ett helt skåp där öven sängkläderna bor, dock inte riktigt lika prydligt vikta men ändå så att jag lätt ser vila sängkläder jag behöver.
Får jag en fråga om var en viss pryl befinner sig i dag kan jag i alla fall 2 gånger av 3 veta precis vart den befinner sig. (såvida något barn eller sambo flyttat på den)
Jag har en lång väg kvar en en hel del massa skåp där det fortfarande råder oordning men jag siktar högt och målet är att det ska vara ordning i dem alla! :)
-Det är modellen!
Eller:
-Vad ger du mej för det? Skulle mormor ha sagt!!

Tack å hej!




Kommentarer
Postat av: Lina

Jag kommer och hjälper dej att vika sängkläderna! Ordning och reda, snyggt och prydligt! Det är livets melodi det! Välkommen med i gänget. Har saknat dej här.... :-p

2009-12-08 @ 17:24:08
Postat av: Emma

Ja du om någon vet juh att det bara kan bli bättre :)

2009-12-08 @ 18:48:39
URL: http://emmapajja.blogg.se/
Postat av: svärmor

håller du på att samla vuxenpoäng jag tycker du lyckas jättebra

2009-12-09 @ 07:38:01
Postat av: Emma

Tack Gunilla!!

2009-12-09 @ 09:40:45
URL: http://emmapajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0