Religös

Herregud!
Var å beökte kyrkan i dag igen!
Funderar på att bli lite religös, det är juh så mysikgt i kyrkan när de tänder ljus och myser till det. Blev helt tagen av ungdomarna som sjöng så vackert  att jag nästan blev lite rörd.
Jag blir så impad av engagerade människor, önskar att jag vore lite mer på det viset.
Det kanske kommer på köpet om jag börjar bli lite religös?
Jag tror på tomten, det räcker väl?



Själv har jag jag engagerat mej i att baka så smått i dag.
Har alltid trott att jag faktiskt är ganska bra på att baka å laga mat men börjar så smått att tvivla på min talang.
I fredags misslyckades jag med en sockerkaka....en sån som man köper som man bara behöver häva i lite vatten å röra om och choppa in i ugnen.
I dag kokade knäcken för länge att den blev för hård och ischokladen som jag snitsigt skulle göra med både mörk och vit choklad blev för lös.
Vad gör jag för fel?
Måste kanske göra exakt som det står...
Jag har en tendens att lägga till och dra ifrån vissa ingredienser eller häva i lite till av det jag tycker är extra gott.
Skärpning Emma!



Tack å hej!








Kommentarer
Postat av: Mamma

hahaha, känner igen det där med att lägga till och dra ifrån. Så har jag alltid gjort, ibland blir det skitgott och i bland går det åt skogen.

2009-12-13 @ 22:25:59
Postat av: Anna

Sockerkakan var ju supergod tyckte jag!!

Du har världens sötaste tomtenissa därhemma hihi..

Kram på er

2009-12-14 @ 08:50:28
URL: http://mammatillroja.blogg.se/
Postat av: Lina

Det gäller att veta vad ingredienserna har för betydelse för kakan/maten innan man beslutar sej för att lägga till eller ta bort. =)

2009-12-14 @ 20:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0