Tur

Vi är några mammor som träffas varje vecka för att luncha å prata.
Det blir nästan bara bebis och barnprat, amning havregröt, bananer, babysitter, gåstolar, minifom och ersättning m.m m.m.
För min del är det himla tur att jag deltar i dessa luncher för annars skulle jag vara helt lost.
Jag hänger inte alls med i vilka leksaker man ska ha eller vilken gröt som är bäst.
Upptäcker mellan lunch tuggorna att det bara är mitt barn som fortfarande bara äter bröstmjölk och inget annat. Nikki fick prova äta potatis förra veckan men var inte alls förtjust.



När dagens lunch var slut var jag helt överygad om att lilla Nikki skulle få börja äta gröt redan i kväll och att det alldeles säkert är det bästa!
Men när jag sedan i godan ro fick fundera så kom jag ändå fram till att lilla Nikki har hela livet på sig att äta gröt och bananer och så länge hon tycker att brötmjölk är det godaste som finns (eftersom att hon inte smakat något annat) så ska hon få äta det ett tag till!


Tack å hej!





Kommentarer
Postat av: mamma

Var du lugn, det är precis som du själv säger. Nog hinner hon äta gröt, å potatis, å bananer å allt annat som alla vi andra äter, låt henne äta det hon tycker om. Det finns rapporter som visar att barn som ammas länge blir mindre sjuka och får bättre motståndskraft mot det mesta. Jag tror på det!

2009-12-15 @ 19:08:20
Postat av: Matilda

Gör precis som DU vill, det är det bästa! =)

2009-12-15 @ 19:17:12
URL: http://m-a-t-i-l-d-a.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Läste i en mammatidning att potatis inte smakar så mycket och därför kan det vara bättre att prova med något som är lite sötare och påminner mer om bröstmjölken. Morot typ. :)

2009-12-15 @ 20:59:00
URL: http://blog.frisorska.se/
Postat av: Hannah

Precis du gör som du vill och det du känner funkar bäst för dig och ditt barn. Men visst är det skönt med mammaträffar man lär sig alltid något nytt=)

2009-12-15 @ 22:58:09
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0