Tand nr:2!

Go kväll!

Dagen idag har varit ganska slät, har inte gjort så mycket, var ute en sväng i vintervädret i morse med hundar och ungar och det var riktigt härligt med bara -4 grader.
Vi spelade handboll pulsandes i snön :)
Sedan har vi tvättat och donat lite hemma.
Det verkar även som att mitt iallamående har försvunnit, nu på kvällen var jag jätte hungrig och i vanliga fall när jag börjar känna att jag är hungrig börjar jag att köjas direkt, men inte idag och inte igår heller om jag tänker efter.
Jag håller tummarna för att det har försvunnit för gott och det brukar försvinna efter ett tag sägs det. Nu har jag juh passerat den första perioden i graviditeten och är inne i vecka 15 så jag hoppas att det håller i sig :)
Barnen åkte sedan iväg på kalas så det blev lite lugnt någon timme.
Nu på kvälls kvisten har jag och Leia varit iväg på sjukhuset till Gullan, det är sådan skillnad att vara där på kvällen mot för mitt på dagen. Hon är nästintill sig själv då bara otroligt glömsk!

Sedan var vi iväg för att inhandla för kvällens middag/kvällsfika och kom då på att vi skulle käka varmamackor med stuvning på burk oppanpå, gud vad jag letade stuvning i affären. Fick tillslut fråga personalen och vi hittade till sist iaf.
Varmamackor med stuvning åt alltid jag och mormor på torsdags kvällarna på den tiden då jag sov hos henna varje torsdag och det var säkert 10 år sedan jag åt det sist, så det ska bli himla gott!
I alla fall, när vi kom hem ville lilla Willie ha en bit fryst macka att tugga på i samband med att jag gjorde de varma mackorna , jag skulle precis säga: Ja ta en macka å bit på så kanske den lösa tanden lossnar!
Wille tappade sin första tand för några veckor sedan och det var när han var hemma hos sin mamma så vi har hållit tummarna att han skulle göra det på en "pappa vecka" nästa gång för att han har haft en lös tand ett bra tag nu.
Hur som hellst så bet han en bit av den frysta mackan och så sa det "knak"!!!!
-Ajaj, tanden lossnade skrek han!
Å mycket riktigt så hade tanden lossnat innan jag ens hann blinka!
Oj vad stolt han blev och han tyckte att det var tur att han fick tappa en tand hemma hos oss oxå.


Imorgon börjar en ny vecka med nya bekymmer, snart börjar mitt favvo program "Mia och Klara" så himla roligt!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0