Martin ute på hal is.

Hallå!

Så blev det tisdag å vi skulle åka till Köpenhman för att se Depeche Mode Live, jag har visserligen sett dem förr men det var första gången för Henrik.
Allt frid å fröjd tills vi hoppade på tåget i Malmö mot Köpenhman, då började jag få ont i magen.
Tänkte för mej själv att det säkert skulle gå över.
Det gjorde det INTE!
Väl nere i Köpenhamn började ja kräkas magen värkte mer och mer.
Ambulans - danskt sjukhus- Emma kräks och får fruktansvärda magsmärtor.
Missar konserten!
När klockan började närma sig midnatt på sjukhuset får jag äntligen träffa en doktor....som säger att de kanske måste operera mej för det är antagligen blindtarmen.
Då blev jag rädd kan jag säga!
Bebisen i magen är iaf ok, huvudsaken.
Fick iaf äntligen smärtstillande och slapp kräkas och ha ont hela natten.
Onsdag morgon.
Ambulans- Emma kräks, upplever den värsta bilturen i mitt liv - anländer till Malmö.
Där konstaterar de att jag är uttorkad eftersom att jag inte fått något dropp i Köpenhamn.
Gör alla möjliga undersökningar men hittar inget fel.
Fortsätter att kräkas.
Torsdag.
Hittar fortfarande inget fel, tror att det kan vara vanlig influensa.
Tänker skriva ut mej men det finns inte en chans att jag orkar åka tåg hem till Ljusdal i detta skick.
Får iaf byta avdelning och bli kvar en natt till.
Bebisen mår bra.
Tordag natt får jag plötsligt ont i magen igen så på fredag morgon vill de inte att jag åker hem, men det vill jag!
Vi kommer överens om att jag måste kontakta sjukhuset när jag kommer hem eller längst vägen om jag blir sämre.
Lång resa hem till Ljusdal med tåg men allt går bra.
Jag har verkligen världens bästa kille som står ut med mej!!!!
Åker hem till våran säng och lägger oss....vaknar vid tre och har ont i magen igen, somnar om till klockan fyra men då var det kört.
Åker då till Hudiksvall och träffar en jätte bra doktor som kolla med ultraljud och hittar iaf ett fel på mej.
Hydrofrenos heter det, jag fattade när hon förklarade  vad det var men jag kan inte själv förklara det :)
Allt ok med bebisen iaf.
Hon misstänker även att det  är något muskulärtproblem eller blndtarmsretning.
Hur som hellst sä är det inget farligt.
Vi får åka hem igen.

Det  var ungefär vad vi fick göra istället för att se Depeche Mode live.

Tack å hej!


Kommentarer
Postat av: Linda Myhr

men usch vad läskigt emma...vilken tur att det var/är bra med bäbisen iallafall.....det e ju snart dags för den att komma ut:)

2009-07-05 @ 11:54:07
Postat av: anna eriksson

Skönt att du är på hemma plan nu iaf.Hoppas du blir bättre.Sköt om dej och bebben.

2009-07-06 @ 12:13:56
URL: http://mammatillroja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0