Sol och bad!

Hallå!

Vilken härlig dag!
I dag lånade vi Maria och P-Å´s lilla Lowe, han är juh så söt och behändig att man nästan dör :)
På förmiddagen badade vi i Borrsjön då doppade till och med jag mej, sedan åkte vi till Grovan och åt lite lunch och badade lite till....himla härlig dag måste jag säga.
Jag hoppas verkligen att det fina vädret håller i sig så att vi får fler sånna här dagar!!!
Både hundar och ungar verkar vara ganska nöjda just nu.

Nu på kvällen kom Lina och Love och käkade lite middag, de har varit uppe i Paradiset och donat hela veckan men nu gav de sig i väg mot Stockholm igen.
Trevligt att de kikade förbi en sväng iaf.

Var upp till lilla mormor på eftermiddagen oxå det gick jätte bra till en början. Hon käkade middag och donade på sedan var vi ut och kollade läget på Gärdeåsen en sväng...lite svårt med kommunikationen var det eftersom att hörapparaten var borta. Hoppas verkligen att de hittar igen den.
När jag skulle gå blev det livat.
Då började hon sulla om att jag inte fick gå å lämna henne där osv.
Lite svårt att förklara oxå hon har så väldigt svårt att förstå att hon bor där själv men ändå inte själv. Att det finns personal där dygnet runt och att hon aldrig är ensam.
Det är nästan omöjligt att förklara det när hon stressar upp sig och bara skriker plus att hon knappt hör något för att hon inte har någon hörapparat.
Jag tror att det tog 20 minuter innan jag kunde gå därifrån och då var hon ändå inte riktigt nöjd med att jag gick utan började skrika så fort jag ställde mej i hissen.
Känns inget kul när det blir så där...nog för att vi var ovänner var och varannan dag förut men då kunde jag juh ändå ringa och prata med henne om det lite senare om jag gått därifrån mitt i ett tjafs.
Det funkar juh inte så nu :(
Lilla mormor, tänk vad eländigt det ska bli bara för att man blir gammal.
Jag känner det där ständigt dåliga samvetet som gnager mest hela tiden...att jag inte stannar längre stunder och att jag inte är där mer.
Hur lite tid ska det bli över när bebisen kommer då?
Himla tur att jag har Henrik, han förstår iaf hur min och mormors relation funkar och hur mycket hon betyder för mej så det kommer juh att lösa sig.
Ska tänka lite mer positivt!!

Nä nu ska ja hoppa i badkaret!

Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0