Bra!

Hallå!

Lördag idag.
Har inte gjort så mycket vettigt faktiskt.
Var upp till lilla mormor på Gullvivan och hon var riktigt pratglad :)
Redan när vi parkerade bilen utanför så hörde vi henne skrika, det är typ det hon gör hela dagarna..
Hon babblade hela tiden vi var där och det var riktigt meningar fast det var juh mest tok som vanligt.
Men när jag berättade att Henrik fylllt år i torsdags så sa hon: "Men det hade jag glömt, du ska få någonting"
"Kanske en slant?" föreslog jag.
"Näe, mat" svarde hon då :)
I dag var hon faktiskt riktigt rolig men hon är ganska påfrestande och krävande, så fort jag inte pratar med henne så börjar hon skrika och hojta jag måste hela tiden ha all uppmärksamhet riktad mot henne.
Fast lite så var hon faktiskt innan stroken oxå.
Innan vi skulle gå i dag frågade jag henne om hon skulle bli ledsen om ja inte skulle komma och hälsa på henne imorgon?
"Näe, men det blir långsamt" svarde hon.
Lilla mormor.
Hur som helst så sa hon att vi skulle sköta om oss väl innan vi gick.
Vi hann inte ens fram till hissen innan hon började skrika igen..

Willie och Leia kom på eftermiddagen i dag och då blev det plötsligt lite saker gjorda :)
Vi städade på uteplatsen utifall att det skulle bli fint väder tills i morgon när vi ska ha kalas för Henrik.
Sedan sköt Willie upp fotbollen på taket så pappa fick ta en stege och gå upp på taket.
Willie tyckte att det var jätte kul och Leia tyckte att det var läskigt, hon trodde nästan att hon skulle dö....men hon klarade sig som tur var :)

Kom att tänka på i dag hur bra jag har det egentligen!
Även fast mormor är dålig och hela den biten av mitt liv har raserat så känns allt så stabilt på nåt vis.
Vad jag trivs bra med livet just nu, kanske är det bebishormonerna i kroppen som gör att det ska kännas så eller så är det faktiskt bara helt sant att jag har det otroligt bra.
Jag är liksom nöjd med livet, det enda jag saknar just nu är ett fast jobb så att jag vet hur mycket jag tjänar och att jag kan planera mitt liv lite bättre.
Fast å andra sidan så funkar det juh att ha det så här oxå.
Jag har världens bästa kille som dessutom har väldens bästa barn, och snart ska jag även själv bli mamma på riktigt.
Och jag vet att det är Henrik som är mitt livs kärlek!
Jag har två underbara hundar som ifs är ganska så skälliga men jag älskar dem ändå och jag skulle aldrig kunna byta bort dem.
Jag har det så  bra att jag nästan blir rädd....för det känns inte som att man kan ha det så här bra utan att något hemskt ska inträffa.
Jag har juh lite svårt för att bara vara nöjd och tillfreds med saker och ting....istället för att bara ta det lugnt och leva i nuet och ta vara på att jag har det så här bra just nu.
Jag måste försöka leva lite mer här och nu!

                 
                  Den här bilden får symolisera det lyckliga livet :)


Nä nu ska ja sova!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Va härligt att läsa det du skriver om att du har det bra..

Det är ofta man fokuserar på det som INTE är bra.

Kanske bebis hormoner kanske inte huvudsaken är att du mår bra och det gör du ju! Mysigt

2009-06-07 @ 16:11:33
URL: http://mammatillroja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0