Måndag igen..

Hallå!
Igår på eftermiddagen ringde telefonen: "DET ÄR MORMOR, VET DU OM ATT JAG LIGGER PÅ SJUKHUSET???
KAN DU KOMMA HIT NU!!!!"
Gullan hade tråkigt :)
Under tiden besöksförbudet har varit har jag provat att prata i telefonen några gånger och det har inte fungerat alls för då har hon inte fattat vem jag har varit överhuvudtaget.
Men igår funkade det iaf även om hon inte alls lyssnade på vad jag svarade.
Himla synd bara att jag inte kunde åka dit för besöksförbudet gäller fortfarande och nu har det gått två veckor och en dag..
Jag hoppas på imorgon....som vanligt.
Lilla mormor.

Mitt vik på Psykrehab är slut nu, jag har fått en extra dag på onsdag och torsdag ska ja vara på Pelaren sedan vet jag inte mer :(
Men det brukar lösa sig till slut.

Helgen då?
På lördagen åkte jag å pappa Thorne till Bollnäs och köpte ett par mammabyxor som var välbehövda, pappa betalade :)
Sedan på söndagen åkte jag å Henrik till Hudik för att kolla barnvagn.
Det är så jobbigt med det där jag drömmer om vagnar hit å dit och vi vet inte vilken modell vi vill ha?
Vilket märke vi vill ha?
Mjuklift?
Hårdlift?
Årets?
Förra årets?
Sittvagn med insats?
Liggvagn?
Lufthjul?
Plasthjul?
FÄRG???
Det är juh värre än å köpa bil å typ lika dyrt!
Har hittat en affär på nätet  ut som säljer ut förra årets modeller för en mycket billigare penning än årets men det är juh så svårt att köpa utan att prova.
Å ska vi köpa en helt ny årets modell kan det ta 12 veckor innan den leveraras!!
Jag är milt sagt förvirrad.

Henrik är lite sjuk och ämlig så nu ska ja nog ta å diska upp efter middagen.

Tack å hej!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Va roligt med tillökning!

Många barnvagnsförsäljare försäker sälja hela kittet. Liggdel, sittdel, skötväska osv.

Vi var i er sits för drygt två år sedan, håller med om att det är rena djungeln.

Men det är nästan bättre att köpa en billig liggvagn. Sedan fundera ut vad man har för "krav" på sittvagn. Köper man en som man bara byter sits med använder man bara liggdelen dryga halvåret och kanske har upptäckt en massa nackdelar.

Vart långt det här, men hoppas ni finner en vagn ni blir nöjda med.

2009-03-31 @ 21:43:55
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Hannah å Ella

Barnvagnar är en hel vetenskap! Vi hade turen och fick köpa en beggad superfräsh Emmaljunga. Det var liksom bara att slå till så jag sprang ändå inte runt och tittade så mkt. Det jag tycker om min Emmaljunga e ju att den e lite klumpig, typ när man ska in i bilen. Men den är väldigt lättkörd och till skillnad från min kompis emmaljunga som drar åt ett håll och har hjul som måste pumpas så har min vagn inte plasthjul men ändå inte pumpningsbara, å det e bra. Jag är nöjd, då jag går så mkt så kändes de som om jag ville ha en rejäl vagn som e bekväm för lilltjejen. Men jag tror att när de e dags att byta till sittdelen kommer jag att köpa en paraplyvagn (ja hoppas du förstår va jag menar) en som är liten å smidig som man kan ta när man bara ska på stan.. Lycka till hoppas du hittar en barnvagn du blir nöjd med.

Har ni börjat kolla nå på bilbarnstol?

2009-04-03 @ 00:07:57
URL: http://ellalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0