Tulpaner

Hallå där!

Har precis varit ute på en kvällsis med hundarna. Sid är som en snöboll, det fastnar så grymt mycket snö i hans päls så nu har han att göra hela kvällen genom att slicka sig ren.
När vi kom hem och tittade på bordet där tulpanerna som jag fick av mina kusiner står insåg jag hur fint det är med tulpaner :) Så jag sa till Henrik: Tänk vad fint det är med tulpaner!!
Å i samma veva så kände jag mej så himla gammal å ohipp......ganska ovan känsla.
Tänk att jag tycker att det är fint med tulpaner :)
Men jag är juh faktiskt en ganska mogen människa ändå, jag ska juh snart bli mamma å jag har två bonusbarn.
¤Jag har ett halvtidsjobb iaf i en månad
¤Jag har två hundar
¤Jag sitter hellre hemma en lördagskväll än går ut å super
¤Jag hälsar på min gamla mormor nästan varje dag 
¤Jag kör en Volvo kombi (fast det är Henrik som äger den)
¤Jag betalar räkningarna det första jag gör när jag fått lön innan jag köper något annat.
¤Jag skurar toaletten med klorin så att alla bakterier skall dö
¤Jag tycker att god handhygien är A och O
¤Jag tycker att barnen bara ska äta godis på lördagar
Kanske är jag en bit på väg in i någit slags vuxenliv ändå :) Och jag tycker att det känns helt okej!!

Var och fick massage idag, guuuuud vad skönt det var även om jag kände mej ganska mörbultad efteråt och huvudet bultade nästan värre än vanligt. Nu är jag mest lite öm och ingen som helst huvudvärk, så jag hoppas att det håller i sig resten av veckan.
Ska dit å bli masserad på torsdag igen så att jag kanske blir av med det här onda en gång för alla.
Det var himla roligt att träffa Lena oxå och prata gamla minnen.

Gullan hade slagit hål i skallen idag så hon hade blod i håret. Personalen skulle ha bäddat på golvet igår men då hade hon lyckats tjata till sig att hon skulle slippa sova på golvet ..
Så imorse hade hon hål i skallen, å ännu fler blåmärken på armarna och benen.
Vi pratade med personalen och inatt skulle hon få sova på golvet på en madrass då kan hon ialla fall inte ramla ur någon säng även om hon kan kravla omkring på golvet så borde hon juh rimligtvis inte ramla å slå sig något mera.
Det visar sig hur det blir.
På fredag ska vi ha möte med biståndshandläggaren för att se vart hon kommer att hamna.

I morgon ska jag jobba hela dagen 7-21 och tjäna kosing så att jag kan betala alla härliga räkningar!!

Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0