Vecka 17!

Hallå!

Nu har jag gått in i vecka 17 i graviditeten och det här med illamåendet verkar ha avtagit vilket jag är innerligt tacksam över. Köpte min första gravidtidning idag för 45kr som jag ska läsa när jag lagt mej, fick låna en hel kasse med typ 2 år gamla gravidtidningar av Anna för en tid sedan och de har jag läst sönder vi det här laget, även Leia tittar i de där tidningarna typ HELA tiden så ja tyckte att det var på tiden att köpa en alldeles akutell :)
Magen har iaf börjat växa nu och det känns som att den blir större och större för varje dag.

Gullan har antagligen fått magsjuka!
De ringde från sjukan idag och skrämde upp mej när de talade om för mej att hon blivit dålig. Kramper, blodtrycksfall och kräkningar. Jag som var ute och knallade på kläppaängarna fick vända med en gång och fräsa upp på sjukan. Där låg hon isängen som ett litet knyte.
Gick inte att prata med henne och det enda hon sade var: "Jag är sjuk" åsså sov hon.
När jag hade suttut där i ca: en timme öppnade hon ögonen och sa: "Nä men är DU här?" fortsatt med: "NU skiter jag" så antagligen så är det magsjuka som hon dragit på sig.
Jag ringde moster Karola så hon kom och jag åkte hem. Nu är det besöksförbud på sjukan och jag håller verkligen tummarna för att det är hävt inom en vecka för nästa måndag fyller Gullan 89år och tills dess har hon beställt tårta och tulpaner :)
Om hon nu klarar av magsjukan, det kan vara ganska påfrestande för en 88åring att klara av det, men hon är så envis så det borde inte vara några problem :)
Lilla mormor hon är envisheten själv!

Klippte dogsen idag knäppte lite före och efter bilder eftersom att min käre vän Jekka har efterlyst lite mer bilder på min blogg.
Cia är juh jätte duktig och står så still så och Sid bara hugger efter apparaten vilket jag iofs kan förstå för hela han var som en enda stor tova så det tog lång tid att göra klart honom.
Som vanligt så ser hundarna förj_vliga ut när jag har klippt den, tussar här å där men nu slipper det iaf fastna en massa snö i pälsen på dem.
Hur som hellst så är jag otroligt nöjd med min nya klippmaskin Oster A5  som går klockrent!
Nu ska ja ta å läsa min nyinköpta tidning och sedan somna på Henriks arm i vid 22 tiden i vanlig ordning.
Nog för att jag alltid har haft svårt att hålla mej vaken på kvällarna men nu är det faktiskt extremt.


     

Cia och Sid alldeles för långhåriga!

     
     Nyklippta kompisar!


                  

                  ............och det blev en hel del päls över..

Tack å hej!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Lillemma med bilderna där! Mycket hår alltså... Som att man varit på en salong i förorten där turrarna klipper sig..

2009-03-09 @ 23:28:30
Postat av: Madde

söt vovvsingar du har =) Jag tror mormors släktet är av de envisa slaget hehe. Spännande att följa din blogg, kommer de möjligen upp några magbilder framöver ?

ta hand om dig!

kram

2009-03-10 @ 09:53:51
Postat av: Lina

Man kan faktiskt gå efter och klippa bort de långa tussarna efteråt. Man måste inte ta allt på en gång. Jag tycker att du ska tova dej en hatt av pälsen!

2009-03-10 @ 11:13:36
Postat av: Emma

Lina:

Helt sant! Det sitter mest i tålamodet. Ja minns när du klippte hela Sids päls med sax i Orminge, då blev han snygg!!

Madde:

Ska lägga upp några magbilder inom en snar framtid :)

2009-03-10 @ 13:13:43
Postat av: Anna-Karin

Mysigt! Så om 3 veckor har du gått halvvägs! :)

Fina jyckarna blev förresten! Är nog en liten frisör i dig med :)

2009-03-11 @ 16:18:52
URL: http://blog.frisorska.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0