Morsdag.

Hallå!

Morsdag idag.
Var till mamma Yvonne och grattade henne på morsdag och fick jättegod ostpaj!
Hon blev glad för presentkortet på massage som jag införskaffat.
Gick även en sväng på Måga med dogsen tidigt imorse eftersom en liten pudel väckte mej kl: 06.44 och ville ha mat i magen, och jag faktiskt tyckte att min kära Henrik förtjänade en sovmorgon i lugn och ro.
Förövrigt förtsatte dagen ganska bra tills tårarna bara började rinna och näsan täppte ihop totalt.
Det kom bara över mej att mormor aldrig kommer att "komma tillbaka", hon är juh inte död ännu men hon kommer juh aldrig att bli som förut.
Det är så mycket roligt i mitt liv som händer just nu och hon är inte med mej och delar det med mej. Jag kan inte längre bara åka till henne och prata en stund när jag känner för det.
Det kommer jag aldrig mer kunna göra.
Jag har inte upplevt den här saknaden efter henne förens nu. Ja menar hon finns juh ännu.....men ändå inte.
Det är väl kanske för att hon definitivt har fått ett boende nu och för att den gamla lägenheten är tömd som dessa känslor kommer nu?
Jag saknar min mormor så att det gör ont i hela kroppen!
Å ändå kan jag inte förmå mej själv att stanna hos henne några längre stunder när jag är där och hälsar på henne.
Det är inte längre min mormor som sitter där i en rullstol och skriker: "JÄM!"
När jag å Henrik var där idag somnade hon i stolen och då känns det faktiskt inte lika hemskt att gå därifrån.
Min vision om hur det skulle bli med mormor är för länge sedan totalt raserad, jag var övertygad om att hon skulle dö hemma i sömnen....eller det var väl kanske det jag hoppades på.
Sån tur hade hon inte.
Lilla mormor.

Resten av dagen tillbringade vi i Grovan hos G och G, grillning och sol...mycket mysigt!
Tårarna var som bortblåst.
Sedan kom Jekka och Lina hit och hängde en stund innan de for vidare till Stockholm igen.
Lina bidrog med att klippa ner våra buskar på baksidan, jätte fint blev det!

Nu ska ja och min täppta näsa försöka sova en stund, i morron är det jobb i Ljusdal på Rehab som gäller :)

Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: anna

Ville bara ge dej några kramar

2009-06-01 @ 09:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0