Snart sommar!

Hallå!

Vaknade imorse 06.57 och kunde inte somna om p.g.a den här förbaskade förklylningen jag dragit på mej.
Är så otroligt täppt i näsan.
Med tanke på min föregående historia vad gäller nästäppa så kan jag inte längre använda vanlig nässpray och därför totalt oförmögen till att göra något åt saken just nu.
Jag har alltså förstört min egen näsa med vanlig nässpray, jag gick omkring och trodde att jag var förkyld i säkert ett halvårstid...snöt blod varje natt och var konstant täppt i näsan.
Fick då kortison nässpray utskrivet och vips så var problemet nästan väck och när jag väl varit en aning täppt har det räckt om jag sprayta lite med den där sprayen.
Så blev jag gravid.
Då var det stopp med den där kortison sprayen såklart.
Självklart drabbades jag av en förkylning i början och tänkte då att jag använder vanlig spray endast i akut nödfall.
Jag sprayade kanske samanlagt 8-10 gånger allt som allt under några dagar bara så att jag skulle få sova...och förstörde således lilla näsan igen.
Vilket pucko!
Nu sitter jag här igen, förkyld och igenmurad och kan inte göra något åt saken.
Jag är övertygad om att min näsa blir mer täppt när den väl blir det bara för att jag använt den där förbaskade sprayen i mitt förflutna oxå.
Det enda råd jag kan ge är ANVÄND ALDRIG NÄSPRAY, det är ett gift!

Fick slutningen min helkroppsspegel igår :)
Jag har alltså ca: 11 veckor kvar på min graviditet och har inte kunnat se mej själv i en helkroppsspegel utan kläder förut.
Det är helt sjukt hur jag ser ut :)
Magen står ut som en kon...å ändå säger många att min magen är så himla liten.
Den känns stor.
Jag kan inte riktigt förstå att vi har klarat oss utan en stor spegel överhuvudtaget fram tills nu?
Nu hänger den där och gör stor nytta.

Dagen i dag ska bli kanon, ja hela helgen vad jag förstår.
Barnen är med sin mamma i huvudstaden och gör den osäker :)
Hörde ett rykte om att Jekka pallrat sig upp hit och hoppas på ett besök av henne innan helgen är slut.
I dag ska vi förövrigt röja i förrådet och försöka kasta en massa inför den framtida flytten (som jag inte vågar skriva så mycket om ännu).
Städade lägenheten igår vilket inte var gjort på JÄTTE länge...allt som har med hemmet att göra har liksom kommit i skymundan nu när jag haft fullt upp med Gullans flytt, men nu när den är avklarad SKA jag fokusera lite mer på mej själv och det som rör mej, lilla magen och vår familj.
Leia var hemma från dagis igår och hjälpte till att städa lite, då gick det lite lättare....eller ja det blev iaf lite roligare :)

Nä om jag ska ta å krypa ner i sängen igen med Henrik och hundarna som har sovmorgon kanske?
Ja tror att jag gör ett försök.

Ha en bra dag!

Tack å hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0