Torsdag

Hallå!

När jag var yngre och gick i grundskolan brukade jag ha som vana att sova hos mormor och Sigge på torsdagar.
Sigge var mormors dåvarande kille som tyvärr är död i dag :(
När skolan slutade gick jag till henne och åt pannkakor med ovispad grädde och hemmagjord hallonsylt.
Mormor hade en massa socker i pannkakan plus att hon stekte dem i JÄTTE mycket smör så de nästan blev friterade å JÄTTE goda.
Jag fick äta hur många jag ville :)
Jag brukar tänka på dessa dagar när det är torsdag.
På kvällen åt vi varma mackor med räkstuvning på burk och kollade på TV sedan sov jag i hennes bäddsoffa.
Ibland blev vi lite ovänner om vad vi skulle se på tv å så men det löste sig  oftast.
Det var tider det.

I dag är det torsdag och det har blivit att jag gärna åker upp till mormor på torsdagar och så även idag.
Möttes i dörren sjuksköterskan som informerade mej om att de bytt medicin på henne.....för EN vecka sedan.
När mormor flyttade in på Gullvivan sa jag på en gång att vi ville bli informerade  DIREKT vid medicin ändringar eftersom att det blivit så stökigt med alla mediciner hit och dit på sjukhuset.
Personalen var tydligen väldigt nöjd med ändringen och tyckte att det fungerade väldigt bra med den här nya medicinen.
Medicinen heter Nozinan och så här står det i fass:
Nozinan används vid schizofreni, mani och vissa andra psykotiska tillstånd, vid paranoida tillstånd som t.ex. förföljelseidéer och sjuklig misstänksamhet samt vid svåra smärttillstånd, antingen ensamt eller tillsammans med smärtstillande medel för att förstärka effekten av dessa.

Biverkningarna är många bl.a TRÖTTHET, yrsel, inre oro osv..
Lilla mormor blir JÄTTE trött av den här medicinen och snackar en massa gojja.
Hon skriker inte längre på eftermiddagarna utan sover istället.
Sist jag var där ovetandes om att de bytt medicin så var jag nästan säker på att hon fått en till propp i hjärnan.
Till råga på allt så har hon ont i revbenet antagligen för att hon hänger över armstödet i rullstolen...kanske för att hon är så trött hela tiden?
Hon äter tydligen så mycket smärtstillande att de inte kan ge henne mer och ändå har hon ont.
Min högsta önskan just nu är att mormor ska få sluta sina dagar inom en väldigt snar framtid!!






Tack å hej!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så sant och så hemskt, men det mest barmhärtiga skulle vara om hon fick somna nu, det är så ovärdigt för henne att leva som hon gör. Puss mitt älskade barn!

2009-11-12 @ 16:04:48
Postat av: anna

Va ledsen jag blir..

vet inte vad jag ska skriva men du vet var jag finns, bara en gräsplätt emellan eller ett teleasmtal om jag kan hjälpa dej på nå sätt.

Stora kramar till er

2009-11-13 @ 10:45:01
URL: http://mammatillroja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0