vem ska jag tro på?

Föreläsning i går om sockerberoende och socker.
Nu vet jag inte längre vad jag ska tro på!
Enligt gårdagens föreläsare Bitten Jonsson så är vi gjorda för att äta kött och inte kolhydrater!
Jag är fullt medveten om att socker inte är bra och jag vet vilka effekter det har.
(Om det är någon som tvivlar sockrets effekter på barn är du varmt välkommen hit på studibesök en lördag kväll så blir ni alldeles säkert övertygade.)
Enligt henne mår vi bäst av en kost bestående av Fett och proteiner.
MYCKET fett och proteiner!
Vad tusan ska jag äta då???????

Jobbigt läge!
Jag tror helt klart att vi inte är gjorda för att käka socker, men jag vill heller inte tro att vi absolut måste leva på kött.
Jag tror juh på att vi människor i dag 2010 är så pass smarta att vi begriper att vi INTE behöver döda för att överleva.
Men å andra sidan så tillhör jag kanske den mer naiva skaran av människor oxå.
Jobbigt läge!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hon har fel!

2010-04-29 @ 22:10:10
URL: http://gronlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0