Förebild

Det sägs att man ska omge sig med positiva människor, sådana som ger energi istället för att stjäla den.
Min yoga fröken är en sådan, en sån jag själv önskar att jag vore lite mer lik.
På torsdagar när jag och Nikki deltar i mamma barn gympa/yoga kan jag fylla på mitt sinne med hennes positiva och varma energi.
Hon är verkligen rätt person på rätt plats och hon kan konsten att fånga ögonblicket.
Hon är en av få som verkligen lyser!

Yoga är egentligen inget för mej, tänkte jag när jag med Nikki i magen testade att gå på gravid yoga.
Jag är van att träna så att mjölksyran fräter och flåset inte hinner ikapp mej.
Fotboll och springa har varit min melodi och jag tycker om träning som känns och gör lite ont :)
Yoga är något helt annat och ganska behagligt faktiskt, och antagligen nyttigt för en stressad person som mej.
Kroppen känns på ett helt annat sätt och det är inte svetten eller flåset som räknas. Även om jag är stelare och ovigare än min egen mormor var så känner jag hur nyttigt det är.
I dag när jag promenerade dit hade jag ont skallen och kände egentligen inte alls för att gå dit, men jag tog mej dit!
På hemvägen kändes humöret på topp och huvudvärken som bortblåst.
Yoga funkar nog lika bra för själen som för kroppen.

Skönt att jag fortfarande besitter förmågan att kunna ändra uppfattning om saker och ting :)
Hoppas den aldrig försvinner....





Tack å hej!!




Kommentarer
Postat av: viktoria

Så sant det du skriver, Kram

2010-02-11 @ 19:42:13
URL: http://tolaviktoria.blogspot.com
Postat av: Anna Mårtensson

Jag är precis som du och kanske borde man prova på det där med yoga nån dag. Vad skönt att få känna ett lugn som inte enbart kommit efter att ha kört slut på kroppen totalt i maxpuls under en timme eller så :)

Heja Emma!

2010-02-11 @ 20:09:33
Postat av: Frida

Okej okej, jag ska ge denna sport ett par gånger så återkommer jag. Just nu är jag inte lika såld som du har blivit. Men det kanske tar sig!

2010-02-11 @ 22:18:46
Postat av: Emma

Det tar lite tid, men det ger sig :)

2010-02-12 @ 08:28:41
URL: http://emmapajja.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag förstod yoga! Jag har mest blivit förnedrad när jag provat. Har en hemmavideo som fortfarande ligger inplastad sedan tre år...Kanske ska ta och prova igen...

2010-02-12 @ 09:49:06
URL: http://e-l-i-n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0