Över förväntan!

Jag har överträffat mej själv!
Fullständigt!!
Efter jag kommit på idén att jag egenhändigt ska laga mat åt Lilla Nikki har jag stött på problem.

Hur skall jag förvara maten jag lagar??
Jag har redan fyllt varenda liten plast burk vi äger med röd linsgryta och potatisgryta.
Förra vändan jag lagade mat blev det kikärtsgryta med pasta och de fick då lov att bo i plastpåsar.
Vilket inte alls kändes bra...
Dagen skörd blev grön linsgryta med palsternacka och couscous.
Så bara dök idén upp!
Jag kan juh frysa in i muffinsformar!!!
En portion i varje form å bara lägga i en stor big pack å stoppa in i frysen!
Hur smart får man bli egentligen??
Jag borde få något slags pris!?
Det här kan jag leva på resten av året :)





Kommentarer
Postat av: Marina

Ha ha, ja du är smart du Emma ;)

2010-02-15 @ 13:04:24
URL: http://marinasfamilj.blogspot.com/
Postat av: AKP

Klockrent =)

Jag lagade all mat till Linis jag med, brukade frysa den i "is-formar" eller ja alltså, såna fyrkantiga som man gör is i =)

2010-02-15 @ 13:27:57
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Elin

Gud vad du är hemtrevlig Emma!

2010-02-16 @ 10:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0