Kapitulerar

Först dissade hon Quionoagryta.
Sedan dissade hon Couscousgrytan.
När hon ändå höll på så dissade hon även Böngrytan med bandpasta OCH den med vanliga makaroner.
I dag gjorde jag lax med ris, sås och morötter.
Men det dissade hon oxå.
Det enda som duger för lilla fröken Lowemark just nu är KÖP mat.
Hur värdelös mamma är jag som inte kan laga käk till min unge utan måste köpa färdiglagat??
Jag ger upp.

Några som kan känna sig nöjda är Sid och Cia som ska få äta lax till frukost i morgon :)



Kommentarer
Postat av: AK

Vet du vad jag har hört? Att köpematen är sockrad och att det är därför som barn oftast fördrar den framför hemlagad. Kan också vara anledningen till att de inte vill avslöja sina recept. Oavsett så har de ju sina trix för att kunna sälja.

Hoppas din lilla går tillbaka till den hemlagade maten snart, för den är, tror jag, bäst för henne i längden... :)

2010-05-11 @ 18:03:22
URL: http://jacklinochmamman.blogg.se/
Postat av: Ulrika Borg

Du, jag har samma besvär som du. =)

Fast Wera äter ju som vanligt på dagis men hemma ska hon bara ha krämig laxpasta med broccoli från findus. Ingen annan köpmat heller... Tokiga unge! Så varje gång jag är på affärn så undrar väl kassörskerna vad jag håller på med för jag laddar upp hela bandet med denna sort (då köper jag både till mina föräldrar & mig) Det blir nååågra burkar det!! Ha Ha Ha

Mitt mantra lyder varje gång Wera ratar min mat, "det är bara en fas det är bara en fas"..... Tyvärr så är mantrat lika även för den stora tonårstjejen också! =)

2010-05-11 @ 23:47:39
URL: http://u-l-r-i-k-a.blogspot.com/
Postat av: Emma

AK: Det skulle inte förvåna mej ett dugg om de blandar i en massa socker!



Ulrika:Jag är kör på din linje :)

2010-05-12 @ 09:24:22
URL: http://emmapajja.blogg.se/
Postat av: AKP

Tack gullet!!

Ja det är riktigt mycket faktiskt =)

Sen sommaren 2008 har jag nu gått ner ca 30 kg =)))

2010-05-12 @ 12:26:48
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Maria

Hon kanske brås på sin mamma och är envis och redan vet vad hon vill, och inte vill ;o)

Bra egenskaper tycker jag...tror inte du behöver oroa dig..kram

2010-05-13 @ 10:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0