Massdöd

Stackars alla små och stora maskar som hade vågat sig upp ur jorden i morse bara för att möta döden!
HELA vägen utanför vårt hus var full i mask i morse när jag hämtade tidningen, de låg där och slingrade på asfalten i helt oventandes att någon bil inom en snar framtid skulle köra över dem.
Jag tänkte vara lite smart å gå på gräsmattan så att jag slapp sicksaka mellan alla maskar på vägen men på gräset låg det juh minst lika många som dessutom inte syntes lika bra.
Morgonens promenad gick ganska sakta och kändes ganska olustig eftersom att jag i största mån försökte att INTE kliva ihjäl en massa mask.
Jag lyckades ganska bra om jag får säga det själv!

När jag var några år yngre brukade jag gå ut när det regnat för att plocka undan lite mask så att de slapp ligga mitt i vägen å bli mosade.
Kanske måste ta tag i den goda gärningen igen??

 

På den tiden när jag var pytteliten och spenderade mina dagar på dagis tyckte jag väldigt mycket om just den här boken.
Jag måste nog ta och leta reda på ett ex så att jag kan läsa den för Nikki.
Kanske är det den här boken som sådde grunden till den maskälskande person jag blivit i dag :)??


Kommentarer
Postat av: Fian

Men Emma du är för söt:) Nu har jag dåligt samvete här borta för att jag aldrig tänker på att rädda stackars regnmaskar. Ska nog tänka till en extra gång nästa gång det regnar.

2010-05-15 @ 12:00:31
URL: http://fifi-vardagochfest.blogspot.com/
Postat av: Mamman

Jo, nog minns jag alla gånger du och jag var ute och plockade mask i rgnet. Vi flyttade dom från asfalten och lade dom i gräset och helst i jorden kring buskar eller i blomrabatter. Dom åren måste vara maskvärldens alla bästa överlevlandsperiod? :-)

2010-05-16 @ 15:03:46
Postat av: åsa

ska leta reda på den boken för Elvis gillar maskar, idag hittade han en som han sa var hans bästa kompis... :-)

2010-05-16 @ 20:45:27
Postat av: Emma

Go Elvis!!

2010-05-16 @ 21:11:56
URL: http://emmapajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0