Hjältar inom hemtjänsten

I dag har jag nästan känt mej som en liten hjälte!
När jag i morse skulle gena över min fars gård upp till Hybovägen där min skjuts till jobbet skulle hämta upp mej, fick plumsa i snö som gick nästan upp till bröstet på vissa ställen.
Då insåg jag att den här dagen inte kommer att bli som alla andra.
Oj så rätt jag hade.

Min kära kollega Maggan körde fast både här och där och när jag körde fast med min arbetsbil redan på parkeringen så insåg vi att det nog var bäst att samåka just i dag.
Eftersom att min kollega tydligen varit med förr och hade förmågan att tänka lite längre framåt än mej så hade hon förutom ett glatt humör även garderat sig med en snöskyffel.
Riktigt smart!

Vi har skottat oss fram till våra pensinärer och bara blivit bemött med glädje och förståelse trots att vi knappt kommit i tid till en enda pensionär.
Vi har plumsat omkring i blöta skor hela dagen och knappt hunnit dricka en kopp kaffe, men vilken härlig dag vi fick vara med om, trots detta snökaos.
Jag är så glad att jag får jobba  med det jag gör.
Vi fick faktiskt känna oss som hjältar för en dag!

Kommentarer
Postat av: anna

För mej är det ni som är hjältarna varje dag!

Förmodligen de viktigaste jobbet som finns!

Och lika glad som du är för jobbat är de gammla glada att ha dej

2011-02-11 @ 21:24:19
URL: http://mammatillroja.blogg.se/
Postat av: Mamman

Inget barn i världen är bättre än du på att vara gamla till hjälp. I glädje och sorg finns du där som en liten ängel. Kanske bara en enda som tycker annorlunda :-) <3 <3 <3 Kram å puss

2011-02-11 @ 21:29:26
Postat av: Anonym

Ni ÄR HJÄLTAR <3

2011-02-12 @ 06:45:37
URL: http://lifeisno.blogspot.com
Postat av: Caroline

Ni är hjältar alla dagar skulle jag vilja säga, men framförallt sådana här kaosartade dagar som igår.



Ha en fortsatt fin helg!

2011-02-12 @ 22:10:31
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Mamman

Inget barn i världen är bättre än du på att vara gamla till hjälp. I glädje och sorg finns du där som en liten ängel. Kanske bara en enda som tycker annorlunda :-) <3 <3 <3 Kram å puss

2011-02-17 @ 18:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0