Rasmus på luffen

Den lilla katten som jag på alla hjärtans dag fann på Stora Vintergatan i Ljusdal alldeles ensam och övergiven är åter hos sin ägare i Delsbo.
Tack vare tatueringen han hade i sitt öra kunde jag via SKK:s kattregister lokalisera han ägarinna som inte trodde sina öron när jag ringde och meddelade att hennes katt faktiskt fanns livs levande hemma hos oss!

Lilla Rasmus hade varit borta sedan den första Lördagen i November, hur han har tagit sig till Ljusdal förblir en gåta eftersom att han inte alls brukade gå så långt enligt ägarinnan.
Lite sorgligt var den ändå när han i går fick åka hem till Delsbo igen. Nikki tyckte gott att han kunde få stanna hos oss och så även jag.
Babuu som matvägrat och varit allmänt sur under Rasmus visit är i dag sitt gamla vanliga jag igen :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0